„Sper intr-o Romanie care sa poata tine piept Romaniei de sticla a celor citeva zeci de televiziuni cu eroi de mucava, starlete de silicon si editorialisti justitiari de vodevil.“ (Miruna Runcan)

vineri, 23 martie 2012

Romania dupa 22 de ani de furaciuni

Venind astazi de la facultate pe drumul pe care il fac saptamanal,am nimerit langa o batrana care incepea so dea in sentimente la inceput cum ca are si ea un nepot la facultate si toate cele.Am ascultat-o cu destul de putin interes pentru ca se lauda cu faptul ca nepotasu e student si nu am vrut sa ii spun ca mi se rupe de nepotasu si toate cele.La un moment dat insa,intreaga mea atentie s-a fixat pe acea batranica atunci cand spunea cu multa durere ca pe locul in care acum sunt mai bine de 20 de case goale erau pe vremea lu nea' Nicu era un important centru comercial,si la cateva zeci de metri in locul unei uzine depravate care acum sta sa cada era o mare fabrica ce oferea locuri de munca pentru sute de persoane.M-am gandit in acel moment la faptul ca privatizarile in schimbul spaguirilor grase pe care cei ce l-au urmat pe Ceau le-au ordonat, in prezent au ajuns sa fugareasca cateva milioane de locuitori in afara tarii,muncind pentru niste " vestici lenesi destepti" care stiu cum sa isi exploateze la maximum agricultura,exporturile,turismul si toate cele.
Romania dupa cum stiti a ajuns sa se bucure de banii pe care cei ce muncesc in strainatate in trimit,ce-i drept vreo 2-3 miliarde de euro,cand tara asta fiind condusa dupa 89' de oameni din popor ar fi putut sa se prezinte altfel si sa aiba o alta prestanta in fata tarilor europene.
Nu este normal ca la 20 de ani ai mei sa ma gandesc ca dupa ce termin facultatea sa plec in strainate.Acest lucru l-am spus unor turci care au venit la mine la liceu anul trecut intr-un schimb de experienta si s-au aratat surprinsi de faptul ca eu vreau sa fac acest lucru.Desi au si ei imigrantii lor,numarul lor este mult mai mic comparativ cu cel al Romaniei si in tara lor aceste migrari nu sunt vazute cu atata obisnuinta ca in Romania.
Sper ca in urmatorii 22 de ani sa se schimbde cava in tara noastra,insa ma indoiesc deoarece noi nu avem un sef de stat cu atata interes pentru popor cum era spre exemplu Lech Kaczenski,fostul presedinte al Poloniei care a facut din tara pe care o conducea singura tara din UE care a inregistrat profit in timpul crizei economice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu